Pentikäisten sukujuhlan ohjelma 30.-31.7.2022

Lauantai 30.7 .

Klo 8-9 aamiainen

Klo 9.30 lähtö kimppakyydeillä Verlaan. Kierros kestää tunnin ja hinnat on alle 20 osallistujaa =12€/hlö ja yli 20 osallistujaa= 9€/hlö. Verlan rannalta voi myös ihailla kalliomaalauksia.

Klo 12 lounas opistolla

Klo 13.30 Retki Repoveden kansallispuistoon patikoimaan luonnonkauniisiin maisemiin. Retkieväät nautitaan Jukka P:n johdolla sopivassa kohdassa retkeä nuotiolla Repovedellä. Vesipullot mukaan.

Vaihtoehtoisesti voi vierailla Vuohijärven Luonto- ja taidekeskuksessa. Retki sinne on oma kustantainteinen 7€/hlö. Vuohijärven kahvittelu on Antin ja Raijan mökillä. www.kulttuurivuohijarvi.fi

Klo 18 Päivällinen opistolla

Klo 19 – Sauna

Klo 21 Nuotiolla jutustelua,lauluhetki ja iltapala

Sunnuntai 31.7.

Klo 8-9 aamiainen

Klo 10 Jumalanpalvelus Valkealan opistolla

Saarna Piispa Mari Leppänen,Liturgi Risto Pentikäinen, Kanttori Mari Lehtinen

Kolehti kerätään Kirkon Ulkomaanavun hätäapukeräykseen Ukrainan sodasta kärsiville.

Klo 12 sukujuhlalounas ja kakkukahvit

Klo 13.30 Sukujuhla

Ohjelmassa Heljä Huttunen kertoo muistikuvia Viipurin Pentikäisistä ja isästään Olympiavoimistelija Jaakko Kunnaksesta, Markus Pentikäinen kertoo sukuseurasta muistiorganisaationa ja esittelee kurssin satoa. Musiikista vastaa Mari ja Tapio Lehtinen.

Klo 15 Sukukokous

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Kokouksen kulku on kuvattu Pentikäisten sukuseura ry:n säännöissä ja löytyy esim. Pentikäisten sukukirja 1:n s.377. Kokouksessa valitaan sukuneuvoston erovuoroisten jäsenten tilalle jäsenet. Nykyisistä jäsenistä ovat ilmoittaneet jäävänsä pois Juha A. Pentikäinen, Tuomo Pentikäinen ja Päivi Immonen. Toivo Pentikäinen on jo jäänyt pois. Toivoisin, että heidän tilalleen löytyisi uusia samasta sukuhaarasta. Lisäksi olisi toivottavaa, että sukupuolijakauma olisi enemmän tasan. Kokouksessa päätetään myös jäsenmaksun suuruudesta. Se on ollut pitkään 15 €. Sitä ehdotetaan nostettavaksi 20 euroon.

Oikeus muutoksiin pidätetään